اختلاس در حکومت اسلامی به حزب الله کشیده شد

Image and video hosting by TinyPic

العربیه: جمهوری اسلامی ایران گروهی از متخصصان امور مالی وابسته به سازمان های امنیتی خود را به لبنان فرستاده تا حساب های مالی حزب الله را بررسی کرده و درباره سوء استفاده مالی در این حزب تحقیق کنند.

روزنامه لبنانی «الجمهوریه» در این باره نوشته است که 20تن از نیروهای امنیتی ایران که کارشناس مسائل مالی هستند، پانزدهم ماه رمضان گذشته با هدف بررسی حساب های مالی حزب الله که خرج شبکه تماس های تلفنی وابسته به این حزب شده، تحقیق کنند.

این روزنامه به نقل از یک منبع نزدیک به حزب الله خاطرنشان کرده است که این گروه در هفته نخست فعالیت خود، بزرگترین اختلاس سازماندهی شده در حزب را کشف کرد. این اختلاس توسط حسین فحص از رهبران حزب الله و مدیر مالی شبکه تلفن وابسته به حزب و 4 تن دیگر که اسم هایشان اعلام نشده، صورت گرفته است.

روزنامه الجمهوریه یاد آورد شد که حجم اختلاس صورت گرفته، از 5 میلیون دلار در کمتر از دو سال تجاوز کرده است.

فحص که از روستای «قبریخا» واقع در جنوب لبنان است، به رهبران حزب الله درباره ثروت شخصی خود می گفت که آن را از راه دو شرکتی که تاسیس کرده به دست آورده است. او یک شرکت زیارتی برای انتقال حجاج لبنانی به مکه و زائران به امکان مذهبی در عراق و ایران و یک شرکت برای خرید و فروش خودروهای مستعمل دارد.

روزنامه «الجمهوریه» در گزارش خود افزوده است که نیروهای امنیتی ایران با همکاری دستگاه امنیتی حزب الله، حسین فحص ملقب به «دانیال» را به همراه چهار نفر دیگر از متهمان در اختلاس، به مکانی نا معلوم منتقل کردند. آن ها همچنین تمام خودروها و اموالی گرانبها در منزل فحص را مصادره کردند.

گفته می شود یکی از مسئولان در حزب الله نیز در این اختلاس دست داشته اما اسم او یا سمتش ذکر نشده است. اما برخی از زنان «قبریحا» از یکی از اعضای خانواده فحص شنیدند که می گوید: «دستگیری حسین سران بلندپایه ای را به زیر خواهد کشید. ما می دانیم چه کسی او را گرفتار این ماجرا کرده است.»

حزب الله لبنان همپیمان نظام جمهوری اسلامی ایران است و بودجه خود را از این کشور می گیرد. حسن نصر الله دبیرکل حزب الله در چند سخنرانی اخیر بارها تاکید کرد که تامین بودجه حزب الله از سوی ایران صورت می گیرد.

منبع

بیان دیدگاه