بعداز واردات دسته بیل: واردات ۸۰ میلیون دلاری چوب بستنی در سال تولید ملی!

Image and video hosting by TinyPic

آلمان برای ایران تولید ملی! انجام می دهد: واردات ۸۰ میلیون دلاری چوب بستنی در سال تولید ملی!

 در حالی که رهبرجمهوری اسلامی؛ امسال را سال تولید ملی نام گذاری کرده است، این سخنان رئیس مجلس، حکایت تلخ وضعیت اشتغال و توسعه صنایع داخلی را بیش از پیش آشکار می سازد. معلوم نیست از چه روی است که آقای خامنه ای در سال های اخیر محوریت نامگذاری سال ها را بر پایه اقتصاد بنا نهاده در حالی که در دو سال گذشته کشور به دلیل سوء مدیریت در بدترین وضعیت اقتصادی قرار دارد. در سال جهاد اقتصادی ۳۰۰۰ میلیارد تومان از سرمایه مردم اختلاس میشود و در سال کنونی نیز پرونده دیگری از اختلاس نجومی بانک مسکن رخ می دهند که هنوز پرونده آن در دست بررسی است.

همچنین روز گذشته دبیر خانه کارگر از اخراج بیش از ۱۰۰هزار کارگر در سال گذشته خبرداده است و پیش بینی کرده است که ۳۰ درصد کارگران، امسال، کار خود را از دست خواهند داد.

به گزارش فارس، علی لاریجانی گفته است: حدود ۸۰ میلیون‌دلار هر سال منابع از کشور خارج می‌شود و از آلمان چوب بستنی وارد می‌کنیم، چطور ما می‌توانیم اتم را بشکافیم اما نمی‌توانیم چوب بستنی بسازیم؟ باید برای تولید داخلی اراده وجود داشته باشد.

وی در خاتمه با بیان اینکه هر سال حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار واردات میوه داریم، گفت: اگر مردم ما آناناس و موز مصرف نکنند، آیا دچار سوءهاضمه می‌شوند؟ چرا منابع کشور را باید اینگونه مصرف کنیم؟ باید این مسائل ساماندهی شود و تفکر شهید مطهری در این زمینه این بود که ما باید روی پای خودمان بایستیم.

سند واردات دسته بیل ازاندونزی/تصویر

منبع

بیان دیدگاه