پیدا کنید رابطه حقوق بشر و پرتقال فروش را !

Image and video hosting by TinyPic

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، درماه ژوئیه 2009 ماًموران اف بی آی، در هتلی در نزدیکی شهر لوس آنجلس یک ایرانی چهل و سه بنام محمد رضا صادق نیا را بازداشت کردند، وی متهم به تلاش برای اجیر کردن یک آدمکش برای از میان برداشتن یک ایرانی مخالف حکومت اسلامی در آمریکا شد ، او در بازجویی ها اقرار کرده که ماًمور حکومت اسلامی است و می خواسته یک ایرانی دیگرمقیم انگلیس را که مخالف رژیم اسلامی است با زهربکشد.

در سی ویکم ژوئیه 2009 چند روز پس از دستگیری محمد رضا صادق نیا در لوس آنجلس، حکومت اسلامی ایران سه کوهنورد آمریکایی بنام های ( شین باور، جاشوا فاتال و سارا شورد ) را در مرز میان ایران و کردستان عراق به دام انداخت و آنان را به جاسوسی متهم کرد و به زندان افکند.

یک سال از این دو رخداد که ظاهراً هیچ پیوندی با هم ندارند گذشت، در تاریخ سوم دسامبر 2010خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد ؛ محمد رضا صادق نیا که بجرم اقدام به آدم کشی و عملیات تروریستی در آمریکا زندانی بود در ماه سپتامبر 2010، با اجازه مقامات دادگستری آمریکا با سپردن وثیقه از زندان آزاد و برای دیدن پدر بیمارش به ایران بازگشته است، او قرار بود تا تاریخ بیست و پنجم اکتبر همین سال برای شرکت در دادگاه رسیدگی به پروند اش به آمریکا باز گردد ولی از بازگشت خودداری کرده است.  

در تاریخ چهاردهم سپتامبر 2010، سارا شورد یکی از سه کوهنورد آمریکایی زندانی در ایران به دلیل بیماری با سپردن وثیقه پانصد میلیون تومانی تا هنگام آغاز محاکمه اش در دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی از زندان آزاد شد و بی درنگ به آمریکا بازگشت، وی نیز قرار بود برای رسیدگی به پرونده اش به ایران بازگردد ولی او هم از بازگشت خودداری کرده است.

مقامات دادگستری هر دو کشورهنگام آزادی این زندانیان گفته بودند که این اقدام در رابطه با مسائل انسان دوستانه وحقوق بشر صورت گرفته است. آیا می توان پذیرفت که هیچ رابطه ای میان این دو پرونده وجود ندارد و تنها تاریخ دستگیری ها و آزادی های مشروط بگونه تصادفی بهم نزدیک است، بسیاری از ایرانیان می گویند که از روز نخست هم اوباما نبوده و با آنها بوده است ، آیا می توان یک دختر کوهنورد را با یک نره تروریست اسلامی مبادله کرد. هنوز دو کوهنورد دیگر آمریکایی در حکومت اسلامی زندانی می باشند.

بیان دیدگاه