نماز جمعه: هشدار مجدد به روحانی/یاوه گویی در باره مصر+فیلم

Image and video hosting by TinyPic

موضع ما درباره دولت منتخب حمایت ناصحانه هست و اگر عملکرد و موضع خوب داشته باشند موجب آفرین گویی وتشویق می شود اما اگر موضعی خلاف مواضع ولایت داشته باشند امر به معروف و نهی از منکر را در پی خواهد داشت…/….از مردم فهیم مصر که دلداده اسلامند انتظار داریم پاسدار ارمغان ارزشمند بیداری اسلامی باشند و هوشیارانه در صحنه بمانند و نگذارند همچون زمان نامبارک، مصر حیاط خلوت رژیم صهیونیستی شود.

صدا و سیمای رژیم: خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر همکاری و کمک کردن به دولت منتخب برای رفع مشکلات گفت: بدون کمک همگان، نمی توان این بار عظیم را به مقصد رساند اما اگر کسی از حالا بخواهد ساز مخالف بزند، باید بداند که به بیراهه رفته است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به خلق حماسه سیاسی بیش از 72 درصدی ملت در انتخابات 24 خرداد افزود: در حالی که دشمنان ذکر تحریم گرفته بودند و می پنداشتند حداکثر 25 درصد واجدان شرایط پای صندوق های رای می ایند ملت ایران جهانیان را مبهوت خود کرد.

وی این حضور پرشور و حماسی را ناشی از لطف خدا و بصیرت مردم دانست و با اشاره به رصد انتخابات 30 کشور گفت: بیشترین میزان حضور مردم در انتخابات این کشورها از جمله آمریکا و روسیه 65 درصد بوده است اما مردم ایران با حدود 73 درصد حماسه ای دیگر در کشور خلق کردند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی افزود: منتخب این انتخابات نیز با 300 هزار رای بیشتر از نصف آرای شرکت کنندگان پیروز شد و نظام به طور کامل و امانتدارانه به صراحت اعلام کرد که منتخب مردم جناب دکتر حسن روحانی است.

وی روند انتخابات را کاملا قانونی دانست و گفت: هیچ کس نتوانست از صحت برگزاری این انتخابات ایراد بگیرد در حالی که همانند این روند در انتخابات دور دهم ریاست جمهوری نیز برگزار شد با این تفاوت که در انتخابات سال 88 ناکامان انتخابات با 11 میلیون تفاوت رای،‌ شعار دروغین تقلب سر دادند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی افزود: در انتخابات اخیر نظام 300 هزار رای را حساب کرد اما در انتخابات سال 88 افرادی که مورد اقبال مردم قرار نگرفتند به خاطر رای نیاوردن می خواستند کشور را به آتش بکشند و البته نتوانستند این کار را انجام دهند.

وی تبریک نامزدهای انتخابات به فرد منتخب را ارزشمند دانست و گفت: امیدواریم رئیس جمهور منتخب همه توان خود را برای خدمت به نظام و حل مشکلات معیشتی مردم بکار گیرد.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین درباره شعار اعتدال، عقلانیت، خردورزی و اهتمام به فکر جمعی رئیس جمهور منتخب افزود: این شعار درست ، صحیح و با ریشه اعتقادی است اما انتظار داریم آقای روحانی این شعار را تفسیر کند تا مورد سوء استفاده بعضی ها قرار نگیرد.

وی گفت: البته آقای روحانی اعتدال را به قانونگرایی تفسیر کرده و حرف درستی است اما مظهر اعتدال در مواضع سیاسی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است و ایشان الگوی اعتدال هستند و امروز به فرموده ایشان باید به دولت منتخب کمک کرد و نمی توان بدون کمک همگان این بار عظیم را به مقصد رساند اما اگر کسی از حالا بخواهد ساز مخالف بزند، باید بداند که به بیراهه رفته است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: در انتخابات 88 نیز خط مقام معظم رهبری مبارزه با جریان فتنه بود و مردم که با ایشان همراهی کردند و حماسه ارزشمند 9 دی را آفریدید معتدل بودند.

خطیب نماز جمعه افزود: آنانی که فتنه آفرینی و اردوکشی های خیابانی را هدایت کردند، تندروی افراطی اند و ساکتان و بی تفاوت ها نیز کندرو هستند اما اگر همگان بخواهند معنی درست اعتدال در عرصه سیاسی را بدانند این است که با مواضع رهبری همراهی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: موضع ما درباره دولت منتخب و دولت های قبل و آینده حمایت ناصحانه بوده و هست و اگر عملکرد و موضع خوب داشته باشند موجب آفرین گویی وتشویق می شود اما اگر موضعی خلاف قانون اساسی و مواضع ولایت داشته باشند امر به معروف، نهی از منکر و نصحیت را در پی خواهد داشت.

وی دربخش دیگری از خطبه دوم به حوادث اخیر مصر اشاره کرد و گفت: مصر خاستگاه بیداری اسلامی است و مردم این کشور مسلمان و دلداده اسلامند و در یکسال گذشته به قانون اساسی و نمایندگان مسلمان رای دادند اما کسانی که از ِقبل بیداری اسلامی بر مسند قدرت نشستند آنچنان بد عمل کردند که زمینه ساز کودتا شدند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: آنان به جای آنکه جهان اسلام را به وحدت دعوت کنند از تکفیری های آدمکش حمایت کردند و این مواضع با مواضع قبل از به قدرت رسیدنشان نمی خواند زیرا در گذشته شعار مبارزه با رژیم صهیونیستی می دادند و پس از به قدرت رسیدن قرارداد کمپ دیوید را تایید و در نامه ای به شیمون پرز رئیس جمهور رژیم صهیونستی وی را برادر خطاب کردند و سفیر خود را به این رژیم فرستادند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: این افراد دوست و دشمن را اشتباه گرفتند و شیعه هراسی راه انداختند و به دشمنان دل بستند و مشورت خود را با اوباما حتی رسانه ای کردند که نتیجه این گونه اقدامات، کودتا شد.

وی افزود: آنان با ملت مصر رفتار خوبی نکردند و بسیار تنگ نظرانه هر کس را که جزو حزبشان نبود از صحنه راندند اما اکنون از مردم فهیم مصر که دلداده اسلامند انتظار داریم پاسدار ارمغان ارزشمند بیداری اسلامی باشند و هوشیارانه در صحنه بمانند و نگذارند همچون زمان نامبارک ، مصر حیاط خلوت رژیم صهیونیستی شود.

ایران پرس نیوز

بیان دیدگاه