ازادی ۴۸ ایرانی تروریست که عضو سپاه قدس بودند و برای کشتن مردم بی دفاع به سوریه اعزام شده بودند در مقابل آزادی ۲ هزار و ۱۳۰ تن از مخالفان اسد

Image and video hosting by TinyPic

برخی منابع خبری از آزادی  ۴۸ گروگان  ایرانی که اوایل مرداد ۹۱ به دست مخالفان دولت  سوریه گروگان گرفته شده بودند خبر می‌دهند.

82C80E3A-B914-4777-928D-85FA2DC2C5EB_mw1024_n_s

یک فرد مسئول در دفتر سفیر ایران در دمشق نیز به خبرگزاری فارس  اعلام کرد که 48 ایرانی که گروگان گرفته شده بودند، صبح امروز آزاد شدند ولی زمان انتقال آنها به ایران هنوز اعلام نشده است.

یک سازمان غیردولتی در ترکیه اعلام کرد رژیم سوریه با آزادی 2130 تن از بازداشت شدگان در مقابل آزادی 48 گروگان ایرانی موافقت کرد و روز چهارشنبه آزادی آنها را آغاز کرد.

سیرکان نرجس سخنگوی سازمان امدادرسانی اسلامی در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت:» نظام سوریه امروز آزادی 2130 تن از زندانیان مدنی را در چند شهر این کشور آغاز کرد.»

او تاکید کرد این معامله پس از ماه ها مذاکره بین سازمان ما و واسطه های دیگر از جمله ترکیه و قطر انجام شد.

حدود دو ماه پیش ارتش آزاد سوریه 48 ایرانی را  در یکی از مناطق دمشق به گروگان گرفت.

ارتش آزاد ابتدا تهدید کرد گروگان ها را به قتل خواهد رساند اما سپس با میانجیگری ترکیه و قطر با مبادله آنها با بازداشت شدگان سوری موافقت کرد.

نیروهایی که اتباع ایرانی را به گروگان گرفته بودند پیشتر در بیانیه های خود اعلام کردند که تحقیقات نشان می دهد این افراد وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران هستند.

علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران اعلام  کرده بود که تعدادی از گروگانها از بازنشستگان سپاه پاسداران هستند..

جرس

بیان دیدگاه