علی سعیدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در سپاه:: آبروی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۸ رفت

Image and video hosting by TinyPic

علی سعیدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در سپاه اعلام کرد جمهوری اسلامی در وقایع ۱۳۸۸ آبروی خود را از دست داد٬ ضریه خورد و اعتبار و قدرتش در منطقه کاهش یافت.

saeidi0

به گزارش فارس٬ آقای سعیدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم گفته «لطمه وارد کردن به حیثیت نظام و ریختن آبروی آن در منطقه» از خسارت‌های وقایع سال ۸۸ است.

وی افزوده «دادن بهانه به دست رسانه‌های بیگانه و ایجاد بستر مناسب برای هجمه آن‌ها» و «ضرر‌های مالی و اقتصادی» به کشور از دیگر خسارات اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات بود.

علی خامنه‌ای و گروهی از روحانیون و نظامیان حاکم بر ایران از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ با عنوان «فتنه» نام می‌برند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران معترضان به نتیجه انتخابات در جمهوری اسلامی با عنوان «سران فتنه» شناخته شده و در حال حاضر در حصر خانگی هستند.

طی سه سال گذشته مقام‌های جمهوری اسلامی بار‌ها از خاموش شدن اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات و وقایع پس از آن خبر داده‌اند٬ اما همچنان مانع آزادی رهبران معترضان هستند.

وقایع سال ۱۳۸۸ منجر به بروز شکافی عمیق در جمهوری اسلامی شده که علی خامنه‌ای و حامیانش از آن‌دسته از مقام‌هایی که حاضر به تائید نتیجه انتخابات نشده‌اند با عنوان «ساکتین فتنه» یا «خواص مردود» یاد می‌کنند.

اکبر هاشمی رفسنجانی٬ محمد خاتمی٬ محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی از جمله کسانی هستند که در ادبیات محافظه‌کاران از آن‌ها با عنوان «خواص مردود» یا «ساکتین فتنه» نام برده می‌شود.

دیگریان

بیان دیدگاه