علم الهدی: صاحبان اصلی ایران، ائمه معصومین (ع) هستند

Image and video hosting by TinyPic

آیت الله علم الهدی گفت: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران آمریکا و رژیم اشغالگر را درمانده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، آیت الله سیداحمد علم الهدی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه مشهد مقدس که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنش عدم تعهد در ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: بزرگترین جنبش و سازمان بین المللی بعد از سازمان ملل متحد جنبش عدم تعهد است که بیش از 120 کشور در این جنبش عضویت دارند.

در پنجاه و هفت سال پیش جنبش عدم تعهد به ابتکار مارشال تی تو از یوگسلاوی سابق، جمال عبدالناصر از مصر، جواهر لعل نهرو از هندوستان و سوکارنو از اندونزی با هدف و انگیزه مقابله با امپریالیسم جهانی تاسیس گردید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطالب که انگیزه اصلی جنبش عدم تعهد، مبارزه و مقابله با امپریالیسم جهانی بوده است اما در طول نشست‌های این جنبش آمریکا از طریق مزدوران خود توانسته است جنبش عدم تعهد را از هدف اصلی خود گمراه نماید تصریح کرد: آمریکای جهانخوار از طریق بعضی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد توانسته است هدف اصلی جنبش که مبارزه و مقابله با امپریالیسم جهانی بوده است را مهار کرده و مصوبات جنبش را در راستای حفظ منافع قدرت‌های بزرگ هدایت نماید.

آیت الله علم الهدی به فرمایشات مقام معظم رهبری در ششمین اجلاس سران جنش عدم تعهد در کشور زیمبابموه اشاره و یادآور شد: برای اولین بار در طول عمر تاسیس جنبش عدم تعهد، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای بودند که نوای ضد استکباری و مقابله با امپریالیسم سرمایه داری را در دنیا از طریق ششمین اجلاس عدم تعهد طنین انداز کردند، با فرمایشات ایشان در اجلاس ششم بود که جنبش عدم تعهد در خط و مسیر اصلی و واقعی خود قرار گرفت.

ستاد سطوح عالی حوزه علمیه مشهد مقدس در خصوص برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران اسلامی نیز تاکید کرد: امروز بعد از گذشت 26 سال از سخنرانی با عظمت مقام معظم رهبری در کشور زیمبابوه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در کانون جنگ مقاومت و قبه الاسلام برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: بیش از 120 کشور و هزاران سیاستمدار از سراسر جهان برای رایزنی و تعامل هر چه بیشتر کشورهای عضو برای مدیریت جهانی به ایران اسلامی سفر کرده‌اند.

آیت الله علم الهدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش آمریکا و رژیم جعلی اشغالگر قدسی برای منزوی جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی پرده برداشت و این تلاش‌ها را با توجه به حضور فعال سران عضو جنبش عدم تعهد در ایران اسلامی محکوم به شکست خواند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در همین رابطه گفت: حضور فعال سران عضو جنبش عدم تعهد، هیات‌های دیپلماتیک و به خصوص حضور آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در حقیقت دهن کجی به ایالات متحده آمریکا و متحدان اروپاییش بود.

وی با اشاره به این‌که آمریکا و اروپا با تمام قدرت با هم متحد شده تا ایران اسلامی را در جهان منزوی نشان دهند پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برگزاری باشکوه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد را کمک و یاری حضرت بقیه الله الاعظم ارزیابی کرد.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: ‌فرمایشات مقام عظمای ولایت در جلسه افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران همچون ندایی کوبنده بر سر آمریکا فرود آمد. این رویداد تاریخی توسط بسیاری از رسانه‌های سراسر جهان به صورت مستقیم پخش شد.

خطیب جمعه مشهد همچنین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد مقدس سه توصیه به مسئولین دستگاه دیپلماسی کشور کرده و در این باره خاطر نشان کرد: برگزاری این اجلاس‌ها و گفتگوها و رایزنی‌ها باید طوری صورت گیرد که فضای سیاسی و دیپلماسی ارزش محور جمهوری اسلامی خدای ناکرده تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی افزود: مسئولین دستگاه دیپلماسی کشور باید سه نکته اصلی را فراموش نکنند: اولاً صاحب اصلی این کشور و مملکت وجود مقدس امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزندان این بزرگواران تا حضرت بقیه الله الاعظم می‌باشد دوماً مساله استکبارستیزی یکی از اصول اساسی و لایتغیر نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود مسئولین باید مراقب نفوذ لابی‌های استکباری بوده که نتوانند با نفوذ خود ما را به سمت مواضع لیبرال مسلک سوق دهند.

وی تاکید کرد: در پایان باید بگویم مردم ما نظام ستمشاهی را ساقط و انقلاب اسلامی را با هدف زمینه سازی ظهور حضرت بقیه الله الاعظم پایه ریزی کردند.

وی گفت: برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد نقطه عطفی در جلوه سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار محسوب می شود.

آیت الله علم الهدی همچنین دلیل گرانی و فشارهای اقتصادی را ضعف مدیریت اقتصادی کشور ندانست و بلکه علت اصلی این گرانی و فشارهای اقتصادی را تهاجم همه جانبه بدخواهان ایران اسلامی ارزیابی کرد.

خطیب جمعه مشهد در پایان نیز تهاجم و تحریم‌های اقتصادی را با حضور و وفاداری ارزشمند مردم به این نظام الهی شکست خورده خواند و ادامه داد: تحریم ها و فشارهای سیاسی در عرصه سیاست خارجه نیز با عنایت امام زمان(عج) و برگزاری باشکوه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران نیز محکوم به شکستن خواهد بود.

منبع

2 دیدگاه برای «علم الهدی: صاحبان اصلی ایران، ائمه معصومین (ع) هستند»

بیان دیدگاه