انتشار عکس جدید از اوباما خشم ترک ها را برانگیخت …اوباما چوب به دست در حال گفت و گوی تلفنی با اردوغان

Image and video hosting by TinyPic

چوب به دست در حال گفت و گوی تلفنی با اردوغان انتشار عکس جدید از اوباما خشم ترک ها را برانگیخت

کاخ سفید آمریکا پس از گفت و گوی تلفنی باراک اوباما و رجب طیب اردوغان در هفته گذشته عکسی را منتشر کرد که در آن رئیس جمهور آمریکا هنگام گفت و گو با نخست وزیر ترکیه یک چوب بیسبال در دست گرفته بود.


به گزارش العربیه این عکس خشم رسانه های ترک را برانگیخت چرا که به باور آنها چنین تصویری نوعی توهین به نخست وزیر ترکیه و مردم این کشور است.

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ترکیه دوشنبه گذشته درباره آخرین تحولات سوریه از طریق تلفن به گفت و گو پرداختند و پس از آن کاخ سفید عکسی را منتشر کرد که در آن باراک اوباما در حالی که چوب بیسبال در دست داشت با اردوغان به گفت و گو می پرداخت.

متین لطفی بیدار عضو پارلمان ترکیه در بیانیه ای از انتشار این تصویر انتقاد کرد و افزود :» این عکس نشان می دهد که نخست وزیر ما برای اداره کشور از چه کسانی دستور می گیرد.»

در مقابل برخی مقامات و رسانه های ترکیه این عکس را «توهین» به کشور خود برشمردند و خواستار واکنش اردوغان شدند.

برخی دیگر از رسانه های ترکیه انتشار این عکس را فرصتی برای نوشتن مقالاتی نیمه جدی به شمار آوردند.

در همین زمینه احمد حاقان در روزنامه حریت ترکیه گفته است :» پیشنهاد می کنم در صورتی که آقای اردوغان در آینده با اوباما گفت و گو کند ، کمر بند در دست داشته باشد.»

از سوی دیگر ‹کایتلین هایدن› سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به این اعتراض ها اعلام کرد که «این عکس نشان می دهد دو کشور همکاری نزدیک دارند و بین شخص اوباما و اردوغان صمیمیت حاکم است.»

منبع

بیان دیدگاه