ضرب و شتم جانبازان در آسايشگاه توسط بنیاد شهيد+فیلم

Image and video hosting by TinyPic

 به دنبال ادعای مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مبنی بر ساخت مرکز توانبخشی در محل آسایشگاه بقیه الله تهران و بلاتکلیفی بودجه 30 میلیارد تومانی، جانبازان این آسایشگاه مخالفت خود را با خروج از آسایشگاه به استناد پر بودن ظرفیت سایر آسایشگاه های تهران اعلام نمودند. حتی ایشان در درخواستی به بنیاد شهید خواستار ساخت مکانی هر چند محقر برای اسقرار موقت جانبازان شدند اما گوش ها بدهکار نبود.

این ماجرا در همین حد باقی نماند. از فروردین 91 هر هفته زلزله ای تازه پیکر تاول زده جانبازان را لرزاند. از حضور انصاری قائم مقام بنیاد شهید در میان جانبازان که به گفته خود جانبازان برای اخراج ایشان از آسایشگاه آمده بود گرفته تا مصاحبه های بنیاد شهید استان تهران جهت بلاتکلیفی بودجه میلیاردی این سازمان .

اما پا فشاری های به حق جانبازان این آسایشگاه بنیاد شهید را وارد دور تازه ای از جدال کرد.

ابتدای اردیبهشت ماه جانبازان این آسایشگاه در پی تماس با پایگاه خبری شهدای ایران ادعا کردند که پزشکان این آسایشگاه اخراج شده اند و دیگر کسی نیست تا ایشان را ویزیت نماید و در صورت وقوع هر مشکلی ،‌جانبازان نیز همچون مردم عادی باید با اورژانس تهران تماس بگیرند.

اما فشارها به این حد نیز بسنده نکرد تا جایی که نامه تسویه حساب تمامی پرسنل آسایشگاه بقیه الله از قبیل پرستاران ،مددکاران ، آشپزان،‌ راننده و تلفن چی و حتی پرستاران ویژه جانبازان نخاعی که قادر به انجام هیچ کاری نیستند صادر شد.

به دنبال وقوع این سونامی  فرهنگی ، امروز جانبازان آسایشگاه بقیه الله ضمن اعلام اعتراض خود به رسانه ها از عموم مردم تهران خواسته اند جهت کمک به وضع جانبازان مستقر در این آسایشگاه به یاریشان بشتابند .

به دنبال نامه تخلیه آسایشگاه جانبازان بقیه الله و اعتراض جانبازان به این حکم، بعد از ظهر امروز در حالی که تعدادی از این جانبازان برای حل مشکلشان به ریاست جمهوری رفته بودند بنیاد شهید دربهای آسایشگاه را بست.

 میرسرابی یکی از جانبازان آسایشگاه بقیه الله در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهدای ایران با اعلام ورود ماموران حراست به آسایشگاه برای تخلیه این مرکز گفت: امروز ماموران حراست به همراه آقای حاجیانی معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران وارد این آسایشگاه شدند و اقدام به خارج کردن جانبازان کرده اند که این اقدام در حالی صورت می گیرد که ما جانبازان به ریاست جمهوری رفته بودیم و مشغول صحبت با غرقی مسئول ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بودیم که مطلع شدیم این واقعه روی داده است.

وی همچنین اضافه کرد: آقای فخیمی نماینده دیگر بنیاد شهید و امور ایثارگران هم آنجا حاضر بود و با تلفن هایی که می زد سعی داشت نشان دهد که سعی در رفع مشکل دارد که تا الان این مشکل حل نشده است و ما 14 جانباز که فعلا 2 تای ما در آسایشگاه حضور دارد بلاتکلیف بوده و مشخص نیست کجا اسکان داده خواهیم شد.

میر سرابی ادامه داد: گفته شده بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بازسازی این اقدامات را انجام می دهد ولی تا آنجایی که ما اطلاع داریم این محل فضای سبز ویژه بوده و مجوز ساخت به آن داده نمی شود و درثانی نه بودجه و نه جوازی تا به امروز برای ساخت این مرکز گرفته نشده است.

لازم به ذکر است به دنبال تخلیه آسایشگاه بقیه الله درگیری بین پرسنل بنیاد شهید و جانبازان رخ داد که منجر به ضرب و شتم تعدادی از این عزیزان شد.

باید توجه داشت بی شک جانبازان این نظام بعد از سالها مبارزه در راه اهداف و آرمانهای انقلاب هنوز هم با وجود تاول و زخم بستر اهدافشان را حفظ کرده اند اما مسئولین باید پاسخ دهند چرا  با بی توجهی خویش سوژه ای برای رسانه های معاند نظام ایجاد کرده اند؟و به راستی پاسخ این بی توجهی را چه کسی می دهد ؟

منبع

بیان دیدگاه