واکنش وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد به اولتیماتوم سینماداران: سینماها تعطیل شد هم شد؛ تلویزیون داریم و نگرانی نداریم!!!

Image and video hosting by TinyPic

وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد پاسخ سرراستی به نگرانی اهالی سینما داده است. سینماداران تهدید کرده بودند که روند فعلی را تحمل نخواهند کرد و تعطیل می کنند؛ حسینی حالا آب پاکی را روی دست آنها و همه ریخته و از چنین اتفاقی استقبال کرده است! این عین جملاتی است که او بر زبان رانده: “هیچ نگرانی بابت تعطیلی سینما نداریم؛ چراکه گزینه های دیگری همانند برنامه های تلویزیونی و فیلم های نمایش خانگی وجود دارد و می توان با این موارد اقداماتی را انجام داد.” این سخنان عالی ترین مدیر فرهنگی جمهوری اسلامی است.

وضعیت بحرانی متاثر از مدیریت اشخاصی همچون حسینی و شمقدری و سجادپور در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی، بار دیگر نام آنها را به سبب عملکرد سوء و فضای تیره و تاری که در حوزه سینما رقم زده اند، بر سر زبان ها انداخته است. سوء مدیریت این مدیران دولت احمدی نژاد حالا سینماداران را به نقطه ای رسانده که با اشاره به بحران کاهش و ریزش شدید مخاطب، عدم اکران فیلم های مناسب و هزینه های سرسام آور و شرایط بد اقتصادی، می گویند دیگر توان ادامه حیات ندارند و امکان انعقاد قرارداد با کلیه دفاتر پخش برای اکران فیلم را از دست داده اند.

اعلام مشکلات فوق، با این ضرب الاجل همراه بوده است که چنانچه تا مدت ۱۵ روز تدابیر و تصمیماتی جهت رفع مشکلات عدیده که گریبان گیر سینماداران شده؛ اتخاذ نشود، به ناچار کل سینماهای کشور به خصوص سینماهای بخش خصوصی یکجا تعطیل خواهند شد.

با این وجود مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران سازمان سینمایی به‌ رغم گذشت ۲ هفته از ارسال این نامه هشدارآمیز، هیچ واکنشی به این درخواست سینماداران نشان نداده‌ اند.

تنها واکنش به هشدارهای اخیر سینماداران، در اظهارنظر شخص وزیر ارشاد خلاصه می شود که با یک جمله، گویی تیر خلاص را به پیکر در حال احتضار سینماهای کشور شلیک کرده است. سید محمد حسینی گفته است: نگران تعطیلی سینما نیستیم، چون تلویزیون داریم!

اظهارنظر حسینی، در کنار عملکرد منفی قبلی و آثار سوء آن، نام او را این بار به جهت اعتماد به نفس بالا نیز مورد توجه قرار داده که با خوشحالی عجیبی از وجود تلویزیون و مخاطبان آن سخن می گوید. او اما جزییاتی از تعداد مخاطبان تلویزیون ارائه نکرده و به گزارش ها و آمارهای موجود نیز اشاره نکرده است که می گویند صدا و سیما با بالاترین ریزش مخاطب طی سال های اخیر رو به رو شده است.

منبع فیسبوک

بیان دیدگاه