به دلیل مرگ چندین نفر در نتیجه نقص فنی خودروها مدیر عامل سابق شرکت ایران خودرو به قتل غیر عمد متهم شد

Image and video hosting by TinyPic

یکی از مدیرعامل های سابق شرکت ایران خودرو به دلیل نقص فنی در خودروهای تولیدی این شرکت که منجر به مرگ شماری از خریداران آن شده است، به قتل غیر عمد متهم شد.

531475_10151390091607974_274751865_n

روزنامه »بهار» در این باره نوشته است: »مدت‌ها بود که خبر آتش‌سوزی پژو ۴۰۵ به گوش می‌رسید اما مسئولان ایران‌خودرو جوابی به‌جز این‌که علت این آتش‌سوزی‌ها در حال بررسی‌ است برای مردم نداشتند.»

این گزارش ادامه داده است: »آن‌ها آتش گرفتن این ماشین‌ها را بر اثر نقص فنی در منبع تغذیه بنزین، نشت بنزین یا نشتی در قسمت روغن هیدرولیک دانستند اما تا بررسی‌های مسئولان ایران‌خودرو کامل شود، تعداد زیادی ۴۰۵ در سراسر کشور آتش گرفته که در بسیاری از موارد علاوه ‌بر آتش گرفتن ماشین و از بین رفتن آن، جان عزیزان مالکان ماشین را هم گرفت.»

برپایه آن چه روزنامه »بهار» نوشته است در پی آتش گرفتن این ماشین‌ها و مرگ تعدادی از سرنشینان در سال‌های گذشته، با شکایت اولیای دم قربانیان، پرونده‌ای در دادسرای کارکنان دولت تشکیل شد.

بنا بر این، پرونده یکی از مدیران عامل سابق ایران خودرو به اتهام قتل غیرعمد به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. پس از بازپرس پرونده از کارشناسان خواست با بررسی حوادث مشخص کنند نقص فنی علت این حوادث بوده یا سهل‌انگاری راننده در آن نقش داشته است.

فیسبوک

بیان دیدگاه