تغییرات ناگهانی احمدی نژاد در دولت مشایی رفت؛ احمدی نژاد رییس دفتر خود را عوض کرد !

Image and video hosting by TinyPic

اسفندیار رحیم مشایی با کنار رفتن از ریاست دفتر رئیس جمهوری ایران به عنوان رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب شد. محمود احمدی نژاد، یکی دیگر از اعضای اصلی تیم معروف به «انحرافی»، سیدحسن موسوی را که پیش از این معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود، به عنوان رئیس دفتر جدید خود، جایگزین رحیم مشایی کرد.

480745_10151263962802200_204470647_n

در تغییرات تازه دولت احمدی نژاد، عضو دیگری از این تیم، محمدشریف ملک‌زاده که رئیس شورای عالی ایرانیان خارج از کشور بود، به معاونت رئیس‌جمهوری و ریاست سازمان میراث فرهنگی منصوب شد. رئیس دولت همچنین رضا تقی‌پور را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برکنار کرد و علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

استعفای رحیم مشایی از دفتر رئیس جمهور و رفتن او به دبیرخانه جنبش عدم تعهد، بحث احتمال کاندیداتوری او در انتخابات آینده ریاست جمهوری را بار دیگر در رسانه ها مطرح کرد.

سایت رجانیوز با «ناگهانی» توصیف کردن تغییرات در دولت در این خصوص نوشت که اسفندیار رحیم مشایی از تمام سمت های دولتی اش مانند ریاست شورای اطلاع رسانی دولت، نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در ستاد راهیان نور، رئیس گروه مشاوران جوان رئیس جمهور و… استعفا کرده است.

به نوشته این سایت به نظر می رسد، با رفتن اسفندیار رحیم مشایی از دفتر ریاست جمهوری «مهمترین طراحی» احمدی نژاد برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری آغاز شده است و باید منتظر ماند و دید که سمت و سوی این طراحی به کدام طرف می باشد.

رجانیوز افزود که به نظر نمی رسد رفتن اسفندیار رحیم مشایی از دفتر ریاست جمهوری، تغییر چندانی در مشی حاکم بر مجموعه این نهاد ایجاد کند و تنها خبر از «اتفاقات بزرگی درباره انتخابات ریاست جمهوری» می دهد که به نوشته این سایت «حدس زدن آن چندان دشوار نیست».

سایت بازتاب هم با اشاره به اینکه تغییر رییس دفتر احمدی نژاد می توانست به معنای عقب نشینی وی در برابر اصولگرایان باشد، افزود که متن حکم جدید و مسئولیت مشایی در دبیرخانه جنبش عدم تعهد که «ملازم با سفرهای خارجی و لابی های گسترده در روابط بین الملل» است، نشان می دهد این اقدام «به سادگی نباید تحلیل شود.»

به نوشته این سایت، انتصاب موسوی، یکی از نیروهای مشایی به جای وی در مسئولیت رییس دفتر رییس جمهور که همچنان این مجموعه را در کنترل و اختیار مشایی نگه می دارد، حکایت از آن دارد که مشایی در حقیقت عزل نشده است، بلکه برای انتخابات و ارتباطات خارجی، آزاد شده است.

بازتاب همچنین افزود: «انتصاب ملک زاده که با وجود اتهامات سنگین با حکم حکومتی رهبر انقلاب قبل از رسیدگی، از تعقیب قضایی مصون شد، به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی معنادار است؛ کسی که از نظر مجلس صلاحیت معاونت وزیری ندارد، به عنوان یکی از مهمترین معاونان رییس جمهور منصوب شد.»

به نوشته این سایت، «تجلیل های عجیب» احمدی نژاد از مشایی در حکم انتصاب او به عنوان رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد، نشان دهنده «استارت خوردن پروژه ای تازه» درباره مشایی است.

در یک بخش از حکم بلند احمدی نژاد برای مشایی، آمده است: «اینجانب جنابعالی را انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای قلب و اندیشه ای زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهای الهی و آحاد مردم جهان و عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت ها و فردی شایسته، مدیر، مدبر و امین و از جهات گوناگون توانمند می شناسم و آشنایی و همکاری با شما را برای خود هدیه ای الهی و افتخاری بزرگ می شمارم.»

روز انلاین

بیان دیدگاه