گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت: دستور قتل عام 20000 نفری خمینی روانی

Image and video hosting by TinyPic

گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت: اعلام رسمی رای نهایی دادگاه ایران تریبونال به افشای مصیبت های وارده بر ده ها هزار ایرانی پس از وقوع انقلاب اسلامی انجامیده است. این دادگاه، جمهوری اسلامی را مسبب کشتار 15000 الی 20000 زندانی سیاسی در دهه 60 تشخیص داده است. از این گونه دادگاهها تا کنون در جهان برگزار شده است اما ویژگی این مورد آن است که با کمک خود قربانیان به نتیجه رسیده است نه وکلای آنها.

اسامی بیش از 10.700 نفر از هموطنان اعدام شده بین سالهای 60 تا 66

562987_10151246988727271_1185103674_n
همه چیز از آنجا شروع شد که دو سال پس از وقوع انقلاب اسلامی، خمینی دستور انحلال یا پاک سازی جریان های زاویه دار با حکومتش را داد و از ژوئن 1981 میلادی موج دستگیری ها و اعدام های خودسرانه فزونی گرفت.

یکی از شاهدان در دادگاه به بیان بخشی از شکنجه های وارده بر خود پرداخته و می گوید که چگونه زندانبانان او را از صبح تا آخر شب در جسم تابوت مانندی می گذاشتند و بدون اینکه او بتواند حرکتی بکند مدام در گوشش پروپاگاندای اسلامی و نوار اعترافات زیر شکنجه هم بندانش را پخش می کردند.

خانم سخی در بیان تجربیات دستگیری خود می گوید: زندان ها آنچنان از بچه دبیرستانی ها پر شده بود که نمی توانستیم تکان بخوریم و اعدام هم راهی برای تسهیل روند پاکسازی جوانان به شمار می رفت. وجود تندروی مذهبی در این جنایات بسیار تکان دهنده است و به عنوان مثال تجاوز به دختران قبل از اعدامشان آخرین کاری بوده که انجام می شده است، با این بهانه که طبق قوانین اسلام اعدام دختران باکره ممنوع است.

آنهایی که همانند شکوفه سرسختی می کردند با شکنجه سفید مجازات می شدند یعنی اجازه حرکت، صحبت و حتی عطسه و سرفه از آنها گرفته می شد و در صورتی که یکی از این کارها را انجام می دادند با ضرب و شتم زندان بانان مواجه می شدند.

این زندانی سیاسی سابق ضمن اشاره به پخش مداوم تبلیغات اسلامی از بلندگوها می گوید: تمام این شکنجه ها برای این بود که فرد هویتش را از دست بدهد و به پوسته ای خالی تبدیل شود تا آنها بتوانند با آنچه خود می خواهند او را پر کنند. پس از 2 تا 3 ماه حس کردم ديگر دارم دیوانه می شوم و داشتم احساس واقعیت یابی ام را از دست می دادم. بسیاری از زندانیان دچار فروپاشی روانی شده بودند.

فیسبوک

بیان دیدگاه