غنی‌سازی اورانیوم غرور ملی ایرانیان است با قطعات هواپیما مبادله‌اش نمی‌کنیم

Image and video hosting by TinyPic

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی مصاحبه‌ای گفت که غرب انتظار دارد ایران غنی‌سازی اورانیوم را که غرور ملی ایرانیان است در مقابل مبادله با قطعات هواپیما متوقف کند.

وی تاکید کرد: ما به توافقات استانبول 2 پایبند هستیم. اگر غرب از ما انتظار دارد که فراتر از ان‌پی‌تی گام برداریم باید بدانیم که آنها در مقابل چه اقداماتی انجام می‌دهند. آیا فروش قطعات هواپیما در مقابل توقف غنی‌سازی اورانیوم مناسب است. آنها از ما می‌خواهند فعالیتی را متوقف کنیم که باعث غرور ملی است. آنها به ما می‌گویند که به ما سوخت رآکتور می‌دهند اما زمانی که من با آژانس مذاکره کردم تا به ایران سوخت بدهند، از انجام این اقدام امتناع کردند. ایران در حال حاضر سوخت مورد نیاز خود را تامین می‌کند و غرب بهتر است که برنامه هسته‌ای ایران را برسمیت بشناسد.

ادامه این مطلب را در اینجا بخوانید

البته اول اینکه لاریجانی دستور داده  تیم مذاکره کننده هسته‌ای حق هیچ مصالحه‌ای ندارد دوم اینکه منظور این اقا اینه که اگه تمام هواپیماهای فرسوده ما سقوط کنه و چندین نفرکشته  بشن به درک ما فقط بتونیم  انژی مونو غنی کنیم و با این کارمون چند تابسیجی رو خرکنیم که ما انرژی هسته ای داریم دیگه فقر و فلاکت سقوط هواپیما و هزار چیز دیگه به ما مربوط نیست

بیان دیدگاه