فرمانده سپاه حضرت عباس استان اردبیل…ما هم پنج تن آل عبا + 1 (ابوالفظل) داریم و نیازی به کشورهای 5+1 نداریم.

Image and video hosting by TinyPic

در جمهوری اسلامی هر کس ساز اتمی خود را می زند:

در حالی که از جزئیات مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی و کشورهای 5 بعلاوه 1 در بغداد و هم چنین نتیجه سفر آمانو رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی منتشر نشده و طرفین به سخنان مبهم و کلی بسنده می کنند، رژیم ایران در چند جبهه مشغول دست و پنجه نرم کردن است.


از یک سو مسئولان رژیم از طرف مقابل مذاکرات اتمی می خواهند از خواسته های خود مبنی بر توقف غنی سازی اورانیوم عقب نشینی کند، از سوی دیگر، کشورهای 5 بعلاوه 1 و آژانس بین المللی انرژی اتمی می خواهند که جمهوری اسلامی با نشان دادن حسن نیت، غنی سازی اورانیوم را متوقف سازد، آن سو تر، مخالفان رژیم از کشورهای غربی انتظار دارند وضعیت حقوق بشر را دستاویز مذاکرات اتمی قرار ندهند، و بغل گوش رژیم نیز نیروهایی از درون آن ندای مخالفت با سازش اتمی سر داده اند و هر یک با تهدید و امتناع و انکار، ساز خود را می زنند. این در حالیست که مردم بی خبر از همه چیز نگاه داشته می شوند و غرق در مسائل معیشتی و مشکلات اجتماعی، هیچ نقشی در سیاست های کلان جمهوری اسلامی بازی نمی کنند.

در همین زمینه پاسدار جلیل بابازاده قانع، فرمانده سپاه حضرت عباس استان اردبیل، در یک مراسم صبحگاهی اعلام کرد: «ما به 5 تن آل عبا متوسل هستیم و 1+5 را به رسمیت نمی شناسیم»! گروه هایی نیز به عنوان دانشجو با انتشار اعلامیه عقب نشینی اتمی رژیم را «فاجعه» خوانده و پذیرش پروتکل الحاقی را محکوم کرده اند.

به نظر می رسد جمهوری اسلامی هنوز نتوانسته است افکار خودی ها را آماده پذیرش مصالحه اتمی هر چند آبکی بکند. این در حالیست که جامعه جهانی با وجود ابراز خوشبینی و ارزیابی مثبت کشورهای شرکت کننده در مذاکرات اتمی، با بی اعتمادی کامل به این اقدامات می نگرد و نگران لبریز شدن کاسه صبر آن محافل سیاسی در منطقه و جهان است که یک حمله نظامی را تنها چاره کار می شمارند.

بیان دیدگاه