تصویری از خانم تیانا که مربی تیم زاگرب کرواسی شده

Image and video hosting by TinyPic

ما بی جنبه ها! یک زن مربی تیم فوتبال مردان شده است…طی روزهای اخیر دست به دست در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی عکس های تیانا نمکیچ چرخیده است.

تیانا که نزدیک به بیست و پنج سال سن دارد مربی تیم زاگرب کرواسی شده و مدارک سطح اول جهانی خود را در زمینه مربیگری از کشور آلمان گرفته است. وی که در گذشته برای مجلات مد هم کار کرده، عکس هایی با موضوع مد و ورزش هم دارد. نکته ی قابل توجه آن دسته از افرادی |بیشتر مردان| هستند که برخی از عکس های وی را بازنشر میکنند که بیشتر جنبه مد داشته و ارتباطی با این موفقیت ورزشی وی ندارد و او را صرفا از آن جهت قضاوت می کنند. برخی از نوشته هایی که در روزهای گذشته در این مورد نوشته شده بخوانیم: «این تیم آبدارچی نمی خواهد! – آنوقت دیگر بازیکنان میتوانند بازی کنند! – ای کاش منم تو این تیم بودم! – چه کسی دلش می آید به اینها گل بزند! – آدرس این خانم را از کجا می شود پیدا کرد! و ….

تیانا که لقب اولین مربی زن یک تیم حرفه ای مردان را گرفته است این نوید را برای فعالین این حوزه می دهد که پیشرفت آنان در همه ی زمینه ها فراگیر شده است. هر چند در میان ادبیات و تفکر مردسالارانه که زنان را در قاب های کار در خانه و آشپزخانه می بینند قابل هضم و درک نباشد و بیشتر اندام و ظاهر او را با ادبیاتی تبعیض آمیز به رای بگذارند تا در مورد پیشرفت چشم گیر او سخن بگویند

شایسته است تبریک به تیانا که با تمام ادبیات عمومردکی، زنانه تمسخرها و تبعیض ها را پشت سرگذاشته است.

منبع فیسبوک

بیان دیدگاه