برخورد بد محافظان قالیباف با مردم در یاسوج تشنج آفرین شد

Image and video hosting by TinyPic

علی رغم ممنوعیت تجمع خیابانی، نخستین گردهمایی هواداران در چهار راه ولی عصر تهران صورت گرفت…برخورد بد محافظان قالیباف با مردم یاسوج تشنج آفرین شد…سیاست جلیلی «طالبان»ی خوانده شد.

ghalibaf_3

این روزها علاوه بر نامزدها که در برنامه‌های گوناگون شرکت می کنند، نمایندگان و روسای ستادهای آنان نیز با شرکت در برنامه‌های مختلف به معرفی نامزدها مشغولند. درهمین راستا واعظی به نمایندگی از حسن روحانی و باقری به نمایندگی از جانب جلیلی در برنامه‌ای تلویزیونی شرکت کردند.

نماینده روحانی با بیان اینکه سیاست خارجی جلیلی ادامه همان سیاست احمدی‌نژاد است گفته، سیاستی که نتیجه‌اش این شود که با هلوکاست اسرائیل مظلوم شود و سیاست خارجی که تحریم بین‌المللی و تحریم‌های یک جانبه می‌آورد درست نیست و این سیاست‌ها آدم را یاد سیاست «طالبان» می‌اندازد.

علی باقری رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در واکنش به اظهارت واعظی گفت: «آقای واعظی باید بگذارند که بینندگان خودشان منظور ما را بفهمند و قضاوت کنند.»

خبر درگیری محافظان قالیباف با مردم در یاسوج هم موضوعی بود که در رسانه‌ها بسیار انعکاس گسترده‌ای داشت. رسانه‌های حامی شهردار در این باره نوشتند که محافظ قالیباف در یاسوج با چاقو مورد حمله قرار گرفته و منتقدان هم گزارش کردند که محافظان قالیباف با فحاشی و بد رفتاری با مردم درگیری ایجاد کرده‌اند.

از سوی دیگر دولت در واکنش به انتقادهایی که در برنامه‌های گوناگون توسط برخی نامزدهای انتخابات متوجه دولت هشت ساله احمدی نژاد بوده اطلاعیه صادر کرده است و با ارایه آمار و ارقامی نسبتا مفصل تلاش کرده تا اشتباه بودن نقدها را ثابت کند.

علی یونسی وزیر سابق اطلاعات هم از اعلام ائتلاف روحانی-عارف طی چند روز آینده خبر داده و گفته است: «متاسفانه عده‌ای در کشور وجود دارند که حکومت را تنها محدود به جمع خودشان می‌خواهند روحانیونی هم هستند که اساسا انتخابات را قبول ندارند و می‌گویند در اسلام چیزی به اسم انتخابات وجود ندارد. اینها حتی امام را غرب‌زده می‌دانند و همین‌ها هاشمی را رد صلاحیت کردند.»

وزیر اطلاعات دوران خاتمی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به اصول‌گرایان گفته، ایده آل شما احمدی‌نژاد بود و دیدی که چه بلایی بر سر شما آورد، حال که بناست همه پای صندوق‌های رای بیایند باید رییس جمهور دلخواه خود را انتخاب کنند.

ظاهرا اشاره یونسی به مهندسی انتخابات سال ۸۸ بوده که در آن بدون در نظر گرفتن رای مردم احمدی نژاد به عنوان نامزد برگزیده اعلام شد.

از سوی دیگر و علیرغم ممنوع اعلام شدن تجمعات خیابانی توسط هواداران نامزدها دیروز در دو سوی چهار راه ولی‌عصر تهران حامیان جلیلی در یک سو و حامیان روحانی-عارف در سوی دیگر به تبلیغ و حمایت از نامزدهای مورد نظر پرداختند.

به گزارش آفتاب حامیان جلیلی شعار می‌دادند «نه سازش نه تسلیم، یار جلیلی هستیم» و «تا فتح بدر و خیبر یک یا حسین دیگر» و در مقابل حامیان نامزدهای اصلاح‌طلب نیز شعار «نه جلیلی نه اشتون، گفت و گوی تمدن» سر دادند. پس از آن حامیان محسن رضایی هم وارد عمل شدند و با شعار «رضایی جانمان رییس جمهورمان» به حمایت از محسن رضایی پرداختند.

نیروی انتظامی هم به منظور برقراری امنیت و جلوگیری از مسدود شدن خیابان در محل تجمع حضور داشت و در پایان حامیان نامزدها بدون درگیری محل را ترک کردند.

خودنویس

بیان دیدگاه