برکناری پلیس فتا و تایید ضرب و شتم ستار بهشتی در بازداشتگاه

Image and video hosting by TinyPic

پس از یکماه از قتل ستار بهشتی در اثر ضرب و شتم و شکنجه سرانجامبه دستور سردار احمدی‌مقدم، سرهنگ محمد حسن شکریان رئیس پلیس فتای تهران بزرگ برکنار شد و کمیسیون امنیت مجلس شکنجه و ضرب و شتم در بازداشتگاه را تایید کرد.

zimg_001_25جلسه پایانی در مورد پرونده ستار بهشتی با حضور مسولان ناجا و دادستان تهران و نمایندگان مجلس امروز برگزار شده است.

صبح امروز در ادامه رسیدگی مرجع قانونی به پرونده ستار بهشتی و پس از روشن شدن ابعاد مختلف پرونده به دستور سردار اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به علت قصور و ضعف در نظارت کافی بر عملکرد پرسنل تحت امر و مشخص شدن ابعاد مختلف روند رسیدگی پرونده متوفی، از سمت خود برکنار شد.

در همین حال بروجردی که پیش از این خبر ضرب و شتم را تکذیب کرده بود و عامل مرگ را طبیعی خوانده بود، امروز در گفت و گو با سایت خانه ملت اظهار داشت: بر اساس اظهارات رئیس پلیس تهران، با خبرنگاران صحبت کرده و تاکید کردم که اظهار‌نظر من بر مبنای گفته‌های رئیس پلیس تهران است.

نماینده مردم در مجلس نهم، ‌یادآور شد: انتظار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از مراجع مسئول این است که مطالبی که به کمیسیون اعلام می‌کنند، دقیق و مبتنی بر واقعیت باشد.

بروجردی افزوده است: مسلماً درون بازداشتگاه پلیس فتا ضرب و شتم صورت گرفته است که البته بر اساس گزارش پزشکی قانونی، مرگ ستار بهشتی متاثر از این ضرب و شتم‌ها نبوده بلکه ناشی از شوک و ترس بوده است.

یازدهم آبان ماه سال جاری کلمه از بازداشت و ضرب و شتم ستار بهشتی توسط پلیس امنیت خبر داده بود و کمتر از یک هفته پس از آن خواهر این سبز گمنام اعلام کرد که از پلیس امنیت به وی اعلام کرده اند که که این جوان ۳۵ ساله جان خود را از دست داده و آنها باید روز آینده برای دریافت پیکرش مراجعه کنند

کلمه پس از دو روز با انتشار سندی با دستخط ستار بهشتی که در بند ۳۵۰ شکایت خود را از کسانی که وی را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند این رفتار غیر انسانی و غیر قانونی را محکوم و از سکوت مسئولان امر و رسانه های وابسته به قدرت در کشور انتقاد کرده بود.

پس از آن ۴۱ زندانی سیاسی در شهادت نامه ی خود با اشاره به این سند منتشر شده شهادت دادند: ستار در حالی که به دلیل ناراحتی دست به سختی قادر به نوشتن بود طی شکایتی به مسوول بند ۳۵۰ در چند سطر وضعیت خود و برخوردهای پلیس امنیت با خود را نوشت و خواهان پیگیری آن شده بود.

کلمه

بیان دیدگاه