حسن عباسی: ایران سال 2035 ابرقدرت جهان می شود

Image and video hosting by TinyPic

فرارو : حسن عباسی، مدیر مرکز دکترینال امنیت بدون مرز در سخنرانی خود با عنوان «دکترین امام خامنه ای» در همایش خط امام خمینی با اشاره به ریل‌گذاری مقام معظم رهبری در 25 سال گذشته، نهایت دکترین رهبری را ایجاد «جامعه مجسم قرآنی» دانست.

به گزارش رجانیوز، وی همچنین با اشاره به 25 سال رهبری آیت‌الله خامنه‌ای به مساله آینده‌پژوهی در آمریکا پرداخت و گفت: ترندگذاری آمریکایی‌ها برای سال 2050 شامل نقطه‌های اصلی چون بدهی، استرس، کهولت، زندگی شهری، منطقه‌گرایی و فردگرایی است که همه نشانه‌های ناامیدی و شکست را در بر دارد.

عباسی افزود: در همین ترند گذاری که توسط مهمترین مراکز آینده‌پژوهی آمریکا بررسی شده برای سال‌های 2013 بدهی‌های مالی درنظر گرفته شده و همین‌ها نیز برای سال 2035 معتقدند که ایران به دلیل شتاب پیشرفت و جهش‌داری که دارد می‌تواند به ابرقدرت تبدیل شود.

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک بدون مرز با بیان اینکه چنین ترندگذاری‌هایی در ایران به دلیل نبود جزئیات لازم تا یک دهه دیگر ممکن نیست، تاکید کرد: راه میانبر ما برای ارائه نقشه مدیریت جهان و مدیریت امیدوارکننده ایران، این است که ببینیم رهبری که نائب منجی عالم بشریت است و می‌داند می‌خواهد به کجا برود چه جریان و مسیری را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه ترندگذاری‌های مقام معظم رهبری قابل اجراست، افزود: مدیریت باثبات بیش از دو دهه‌ای مقام معظم رهبری این امکان را به ما داده است که بتوانیم از این ترندگذاری استفاده کنیم.

منبع

بیان دیدگاه