وحشت از آغاز شورش «پا برهنگان» در ایران

Image and video hosting by TinyPic

دولت و مجلس پس از هشدار علی خامنه‌ای به آن‌ها نشست‌های فشرده‌ای برای یافتن راه مقابله با شورش‌های احتمالی ناشی از فشار‌های اقتصادی را آغاز کرده‌اند.

image

آفای خامنه‌ای آن‌طور که حمید رسایی و محسن رضایی اعلام کرده‌اند سه‌شنبه هفته گذشته با هشدار به سران قوا به آن‌ها دستور داده برای حل مشکلات اقتصادی راه‌حلی پیدا کنند.

پس از این هشدار بود که حضور چهارشنبه گذشته احمدی‌نژاد در مجلس با کمترین حاشیه‌ به پایان رسید و در اقدامی غیرمنتظره نشست‌های مشترک نمایندگان و دولتی‌ها آغاز شد.

نتیجه این نشست‌ها تاکنون صدور مجوز برداشت دو میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی برای تامین سبد حمایتی اقشار کم درآمد از سوی دولت بوده است.

احمد توکلی نیز در همین رابطه مامور تهیه طرح تامین کالاهای اساسی اقشار کم درآمد شده است.

روزنامه کیهان نیز عنوان نخست شماره روز سه‌شنبه (سوم بهمن) خود را به همین موضوع اختصاص داده و نوشته این مبلغ قرار است در قالب سبد کالا میان ۱۵ میلیون نفر توزیع شود.

حمیدرضا ترقی٬ عضو موتلفه نیز گفته این اقدام می‌تواند مقاومت ۱۵ میلیون نفر از جمعیت آسیب‌پذیر را مقابل تحریم‌ها افزایش داده و «توطئه دشمنان» در انتخابات آینده را خنثی کند.

ترقی افزوده این کمک قرار است به هفت دهک پائین جامعه یعنی افرادی که زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند یا اقشار کارگری که در گروه اقشار ضعیف قرار می‌گیرند٬ اختصاص یابد.

با افزایش فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها بر مردم٬ نگرانی مقام‌های جمهوری اسلامی از آغاز اعتراض‌های خیابانی و حضور کم‌رونق آن‌ها در انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز افزایش یافته است.

عبدالرحیم افروغ٬ یکی از فرماندهان بسیج با اشاره به این نکته گفته است: «دشمن تلاش دارد پابرهنگان جامعه را به خیابان بکشد.»

آقای افروغ هشدار داده «در فتنه احتمالی سال ۹۲ به خانه فرستادن پابرهنگان به مراتب سخت‌تر از به خانه فرستادن نخبگان سیاسی خواهد بود.»

مقام‌های جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر بار‌ها اعلام کرده‌اند غرب با تحریم‌های همه‌جانبه قصد جدا کردن مردم از علی خامنه‌ای و به خیابان کشاندن آنها را دارد.

مردم ایران با افزایش تحریم‌های بین‌المللی تحت فشار‌ شدیدی قرار دارند٬ اما خامنه‌ای از آن‌ها می‌خواهد همچنان در برابر این مشکلات ایستادگی کنند.

دیگریان

بیان دیدگاه