اسنادی از دروغهای مسئولین نظام هواپیمای بدون سرنشین نظام (پهباد کرار- 1 )که فوتوشاپی از آب درآمد!

Image and video hosting by TinyPic

ماه گذشته رسانه های حکومت ایران، از آزمایش موفقیت آمیز اولین پهپاد عمود پرواز دنیا خبر دادند. اما قضیه آن است که عکس مخابره شده توسط بسیاری از خبرگزاری ها، تصویر فوتوشاپی از یک پهپاد آزمایشی بر فراز دانشگاه چیبا در ژاپن میباشد. در تصویر زیر، عکس سمت راست، اصل تصویر میباشد، و عکس سمت چپ، تصویر فوتوشاپی برای نشان دادن توان نظامی ایران!

533864_10151126934942271_1687272590_nخبرگزاری مهر، این تصویر را حذف کرده است، اما سایت های خبری خارجی، به نقل از سایت مهر آن را پوشش داده بودند. هم اکنون همین تصویر جعلی در بسیاری از سایت هایی که توسط لشکر هفت هزار تومنی چرخیده میشوند، موجود میباشد. حتی این تصویر را در سایت رادیو البرز وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی میتوانید مشاهده نمایید:

و تصویر اصلی را در اینجا میتوانید ببینید:

و در اینجا هم میتوانید مانور سایت آتلانتیک وایر بر روی این جعل فوتوشاپی رسانه های نظام رو بخوانید:

لازم به ذکر است که این اولین مورد افشا شده در مورد جعل فوتوشاپی تصاویر برای اغراق در توان نظامی ایران نیست، در آزمایشات موشکی چند سال قبل سپاه نیز، فارس نیوز، چندین سکوی پرتاپ موشک فوتوشاپی کاشته بود که پس از افشا، سبب آبروریزی وسیعی در سطح جهانی برای رسانه های حکومتی و نیروهای نظامی ایران شد.

همچنین سایت پرس تی وی، تلویزیون انگلیسی زبان صدا و سیما نیز، چندی پیش در جریان طوفان سندی که شرق آمریکا را درنوردید، با جعل فوتوشاپی، تصویری از داخل یکی از فیلم های هالیوودی را به عنوان سند سیل در خیابان های نیویورک منتشر کرده بود. این تصویر را هم میتوانید دراینجا ببینید:

فیسبوک

بیان دیدگاه